Hulp Thuis

U woont zelfstandig, maar een helpende hand af en toe zou wel fijn zijn? Of voelt u zich af en toe onveilig? Met diverse diensten van De Zellingen behoudt u, met een klein beetje hulp van ons, uw zelfstandigheid en wordt het leven een stuk makkelijker! 

Een heerlijke maaltijd thuisbezorgd, uw kleiding laten wassen, personenalarmering, een medicijndispenser, het kan allemaal. Wilt u een dienst aanvragen, dan kan dat middels onderstaand formulier.

Wat kosten de diensten van De Zellingen Hulp Thuis?

U kunt van een aantal diensten van De Zellingen Hulp Thuis zonder indicatie gebruik maken. Heeft u geen indicatie, dan worden de kosten niet vergoed door uw zorgverzekeraar en draagt u de kosten zelf. Dit is het geval bij de maaltijdservice 'Lekker Thuisbezorgd' en de was- en strijkservice. Personenalarmering kunt u met en zonder indicatie gebruiken maar zal veelal worden geïndiceerd en de medicijndispenser wordt op indicatie verstrekt. Het gebruik hiervan wordt zodoende door uw zorgverzekeraar vergoed.

Wat is een indicatiestelling?

Wanneer u of een van uw naasten zorg nodig heeft, dan moet er eerst vastgesteld worden welke zorg men nodig heeft en wat de hoeveelheid van deze zorg dient te zijn. Dit staat beschreven in de zorgindicatie. Deze zorgindicatie wordt vastgesteld door de wijkverpleegkundige die bij u langskomt. Is er sprake van een behoefte aan hulp en ondersteuning om het leven wat makkelijker te maken, dan kan het zijn dat de geleverde zorg of dienst niet wordt geïndiceerd en de kosten daarom niet worden vergoed door uw zorgverzekering.

Hoe kan ik me informeren over een (mogelijke) zorgbehoefte en indicatiestelling?

Heeft u een vraag over hulp, ondersteuning of zorg, bel dan met onze cliëntservice op 010 - 284 33 00 of stuur een e-mail naar clientservice@zellingen.nl

U kunt ook met uw vragen terecht bij onze zorgconsulent. Hiervoor kunt een gratis en vrijblijvende afspraak maken.

Biedt De Zellingen ook huishoudelijke ondersteuning zonder indicatie?

De Zellingen biedt vooralsnog alleen huishoudelijke ondersteuning op indicatie. U kunt hiervoor wel een aanvraag doen zonder indicatie of verwijzing van de huisarts, maar pas als onze medewerker een indicatie heeft gesteld kunt u gebruik maken van huishoudelijke ondersteuning.

Er zijn organisaties die wel huishoudelijke ondersteuning zonder indicatie leveren. Let op: de kosten hiervan worden niet vergoed door uw zorgverzekeraar.

Meer informatie of een afspraak maken? Bel onze Cliëntservice op 088 - 206 90 90.

Aanvraagformulier thuisondersteuning

CAPTCHA
Beeld-CAPTCHA
Voer de tekens in die op de afbeelding worden getoond.
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.